Laureaci 2011

Konkurs "Złoty Paragon 2011" rozstrzygnięty!

Wtorek, 31 maja 2011
Czytelnicy miesięcznika HURT & DETAL; jednego z najbardziej znaczących na rynku prasy handlowej, ogólnopolskiego pisma FMCG -przyznali nagrody Złoty Paragon 2011 - Nagroda Kupców Polskich, wyróżniając tym samym najlepsze produkty rynku FMCG. Wręczenie prestiżowych statuetek oraz wyróżnień odbyło się w dniu 26 maja 2011 roku w Warszawie w Teatrze Capitol. Uroczystą Galę prowadził znany prezenter radiowy i telewizyjny - Zygmunt Chajzer. Była to pierwsza edycja corocznego konkursu, pretendującego do jednego z najważniejszych wydarzeń polskiej branży FMCG.

Czytelnicy miesięcznika HURT & DETAL – jednego z najbardziej znaczących na rynku prasy handlowej, ogólnopolskiego pisma FMCG  – przyznali nagrody „Złoty Paragon 2011 – Nagroda Kupców Polskich”, wyróżniając tym samym najlepsze produkty rynku FMCG. Wręczenie prestiżowych statuetek oraz wyróżnień odbyło się w dniu 26 maja 2011 roku w Warszawie w Teatrze Capitol. Uroczystą Galę prowadził znany prezenter radiowy i telewizyjny - Zygmunt Chajzer. Była to pierwsza edycja corocznego konkursu, pretendującego do jednego z najważniejszych wydarzeń polskiej branży FMCG.

Do rywalizacji o „Złote Paragony” stanęło niemal 350 produktów w 51 kategoriach. Dodatkowo - jako pierwszy tytuł branżowy - oprócz kategorii produktowych – HURT & DETAL nagrodził również firmy, które według Kupców posiadają najlepsze usługi skierowane do handlu detalicznego. Ponadto, Redakcja tworząc regulamin konkursowy nie ograniczyła się wyłącznie do nowości wprowadzonych w 2010 roku - do konkursu mogły nieodpłatnie przystąpić wszystkie produkty, które znajdowały się na półkach sklepowych w ubiegłym roku.

Konkurs przebiegał pod nadzorem Agencji Badawczej - TNS Pentor. Badanie przeprowadzono na próbie 658 prawidłowo wypełnionych ankiet. Dane pochodziły ze wszystkich formatów sklepów oraz pełnego zakresu geograficznego kraju.

 



Szczegółowe wyniki konkursu:

Lider sprzedaży

Kategoria:  Herbaty czarne i czarne aromatyczne

Produkty Wyróżnione:
- IRVING Earl Grey Traditional - Kamis S.A.
- POSTI Yunan herbata czarna liściasta (Przedsiębiorstwo Handlowo-Wytwórcze "POSTI" S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon:  Lipton Yellow Label - Unilever Polska S.A

Opis: Doskonały smak klasycznej herbaty Lipton Yellow Label zawdzięczamy niepowtarzalnej kompozycji wysokiej jakości ponad 20 gatunków czarnych herbat. Niezmienny poziom jakości, smaku, aromatu i koloru, uzyskiwany jest przez mieszanie wielu gatunków herbat z różnych plantacji. Skład mieszanki powstaje w centrum rozwojowym w Anglii. Za jej przygotowanie odpowiada grupa profesjonalnych kiperów. Każdy z gatunków próbowany jest nawet trzykrotnie, zanim zostanie wybrany jako składnik Lipton Yellow Label. W efekcie otrzymujemy napar o bursztynowym kolorze i intensywnym smaku.

Kategoria:  Herbaty białe, zielone i czerwone

Produkty Wyróżnione:
- „Saga zielona” herbata z maliną  - Unilever Polska S.A
- IRVING Lemon Green – herbata zielona cytrynowa - Kamis SA

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: POSTI Zielona herbata (Przedsiębiorstwo Handlowo-Wytwórcze "POSTI" S.A.)

Opis: POSTI Zielona herbata liściasta to wyjątkowa mieszanka dorodnych liści herbaty pochodzącej z chińskiej prowincji Yunnan. Jej napar o delikatnej, słomkowej barwie i subtelnym aromacie świadczy o wysokiej jakości surowca. Produkt należy do programu „Wiem, co wybieram”, co oznacza, że jego skład jest zgodny z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi.

Kategoria:  Herbaty owocowe, ziołowe i funkcjonalne

Produkty Wyróżnione:
- Lipton Infusion Pokusa Letnich Owoców (Unilever Polska S.A)
- POSTI Mięta herbatka ziołowa (Przedsiębiorstwo Handlowo-Wytwórcze "POSTI" S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: „Herbaciany Ogród Malina” (Herbapol Lublin S.A)

Opis: Wspaniały smak firma uzyskuje dzięki ręcznie zbieranym owocom w najczystszych regionach wschodniej Polski. Każdy kartonik jest ręcznie pakowany z precyzją i uwagą. Ponad sześćdziesiąt lat doświadczenia to gwarancja wysokiej jakości.  Firma Herbapol – ręczy za naturalny smak!

Kategoria:  Kawy

Produkty Wyróżnione:
- MK Cafe Premium (Strauss Cafe Poland Sp. z o.o.)
- ICE COFFEE ze słomką kawa mrożona – (Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska WART-MILK)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Kawa rozpuszczalna Tchibo Gold Selection Crema (Tchibo Warszawa Sp. z o.o.)

Opis: Kawa rozpuszczalna Tchibo Gold Selection Crema została stworzona dla miłośników kawowej pianki. Wyróżnia ją bogaty smak i intensywny aromat. Na opakowaniu kawy znajduje się ikona jakości, która oznacza, że jakość tego produktu gwarantowana jest przez ekspertów Tchibo. Czuwają oni nad każdym etapem jego tworzenia. Dzięki temu konsumenci mają pewność, że kawa Tchibo Gold Selection Crema to produkt najwyżej jakości.

Kategoria:  Wody

Produkty Wyróżnione:
- Muszynianka naturalna woda mineralna (Spółdzielnia Pracy "Muszynianka")
- Ustronianka z Jodem (Ustronianka Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Naturalna Nałęczowska Woda Mineralna Cisowianka Lekko Gazowana (Polskie Zdroje Sp. z o.o. S.K.A.)

Opis: Cisowianka Lekko Gazowana to nasycana naturalnym dwutlenkiem węgla woda mineralna. Jest wodą średniozmineralizowaną o niskiej zawartości sodu, a więc polecaną do codziennego spożycia. Dzięki nowoczesnej technologii butelkowania „ultraclean” uniemożliwiającej kontakt z czynnikami zewnętrznymi Cisowianka zachowuje swoje pierwotne właściwości i naturalną mikroflorę bakteryjną. Średni poziom nasycenia gazem w Cisowiance Lekko Gazowanej sprawia, że ma ona właściwości orzeźwiające. Jest więc doskonałą alternatywą dla osób, które nie lubią wód niegazowanych lub mocno nasyconych dwutlenkiem węgla.

Kategoria:  Soki, nektary, syropy i napoje niegazowane

Produkty Wyróżnione:
- Hortex Słoneczne Pomarańcze z odmianą Valencia (Hortex Holding SA)
- Cappy Całe Jabłko (Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Sok Pomarańcza 100% Tymbark (TYMBARK-MWS Sp. z o.o. S.K.A.)

Opis: Sok Pomarańcza 100% tworzony jest z 2,5 kilograma pomarańczy z Brazylii. Swój wyjątkowy smak zawdzięcza wyselekcjonowanym, dojrzałym owocom. Jest bez dodatku cukru, bez konserwantów i sztucznych składników. Tymbark daje 100% pewności jakości oraz naturalności produktu. Mocno owocowa grafika opakowania, podkreśla jakość produktu, naturalność oraz bogactwo smaku. Sok Pomarańcza 100% już od lat jest jednym z najbardziej lubianych przez konsumentów smaków.

Kategoria:  Napoje energetyczne, izotoniczne, funkcjonalne

Produkty Wyróżnione:
- Burn Tropical (Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o.)
- Tiger Black Energy Drink (FoodCare Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Red Bull (Red Bull Sp.z o.o.)

Opis:  Od września 2010 na sklepowych półkach w całej Polsce pojawił się nowy Red Bull w lekkiej, zakręcanej butelce. Była to światowa premiera nowej wersji opakowania Red Bulla. Plastikowe opakowanie o pojemności 330 ml to opakowanie skierowane do konsumentów żyjących aktywnie i lubiących mieć pod ręką swój ulubiony energetyk. Nowa butelka jest lekka i nie tłucze się, dzięki czemu bez obaw można ją wrzucić do plecaka czy torby. Większa pojemność sprawia, że Red Bulla wystarczy na dłużej, a możliwość odkręcenia i zakręcenia butelki pozwala na konsumowanie napoju przez dłuższy czas, np. podczas podróży. Ergonomiczny kształt butelki sprawia, że jest najbardziej jakościowym opakowaniem PET na polskim rynku.

Kategoria:  Płatki śniadaniowe, musli i pieczywo chrupkie

Produkty Wyróżnione:
- Mlekołaki Figuraki Choco płatki (LUBELLA Sp. z o.o. S.K.A.)
- Wasa 3 zboża pieczywo chrupkie (Barilla Poland Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Nestle Corn Flakes płatki kukurydziane (Toruń-Pacific Sp. z o.o.)

Opis:  Nestlé Corn Flakes – delikatne i chrupiące płatki z najwyższej jakości kukurydzy, zawierające 8 witamin. Nestlé Corn Flakes to tradycyjny smak płatków, doceniany przez konsumentów już od 1977 roku.

Kategoria:  Dżemy, marmolady i powidła

Produkty Wyróżnione:
- Marmolada wieloowocowa twarda (ZPS „JAMAR” Szczepaniak Sp. J.)
- Dżem truskawkowy niskosłodzony Stoczek (Stoczek Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Dżem z pomarańczy OWOCOWA ROZKOSZ (Scandic Food Sp. z o. o.)

Opis:  Dżem z pomarańczy OWOCOWA ROZKOSZ stanowi idealną propozycję dla całej rodziny. Produkt wytworzony ze starannie wyselekcjonowanych owoców na bazie tradycyjnej receptury. Idealny do pieczywa, jak również do naleśników i ciast. Rok do roku dżem pomarańczowy odnotowuje wzrost sprzedaży.

Kategoria:  Makarony

Produkty Wyróżnione:
- Makaron Goliard Nitka Luksusowa (Goliard Sp. z o. o.)
- DIVELLA Makaron Rosmarino/ Ryżyk (AMATI PROFOOD Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Makaron Lubella Pełne Ziarno świdry (LUBELLA Sp. z o.o. S.K.A.)

Opis:  Makaron Pełne Ziarno Świdry to makaron produkowany z mąki pełnoziarnistej powstałej przez zmielenie całego ziarna pszenicy wraz z zewnętrzną okrywą, nazywaną łuską. To właśnie w niej zawarte są  bardzo cenne składniki odżywcze, m.in. błonnik, proteiny, witaminy i minerały. Specjalny proces mielenia ziarna pszenicy pozwala na zachowanie jego wszystkich wartości odżywczych. Makaron z takiej mąki jest idealnie twardy i doskonale sprężysty. Odpowiedni proces suszenia sprawia, że Makaron Lubella Pełne Ziarno Świdry nie skleja się i zachowuje naturalny kolor.

Kategoria:  Cukier

Produkty Wyróżnione:
- DIAMANT Cukier kostka (Pfeifer&Langen Marketing Sp. z o.o.)
- Sweet Family Cukier trzcinowy, nierafinowany (Nordzucker Polska S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Cukier Biały (Krajowa Spółka Cukrowa S.A.)

Opis:  Cukier polecany do słodzenia gorących i chłodnych napojów, pieczenia ciast i ciasteczek, przygotowywania przetworów. Znajduje szerokie zastosowanie w codziennym życiu. Jest to najpopularniejszy, klasyczny cukier o charakterystycznych kryształach i doskonałej rozpuszczalności.

Kategoria: Dania gotowe instant

Produkty Wyróżnione:
- Barszcz Czerwony Winiary Ekspresowa zupa instnat (Nestlé Polska SA)
- VIFON Kurczak Złoty (Tan-Viet International S.A)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Knorr gorący Kubek Na Bogato! Pomidorowa z mozarellą i makaronem (Unilever Polska S.A)

Opis: linia Gorących Kubków Na Bogato! Knorr zachwyca głębią smaku i obfitością dodatków. Pomidorowa z mozarellą i makaronem to połączenie pomidorów i najpopularniejszej odmiany włoskiego sera. Kiedy dodamy makaron i bazylię, łącząc te składniki w pysznej zupie, mamy gwarancję, że jej smak i aromat przeniesie nas w klimat włoskich knajpek.

Kategoria: Kisiele, galaretki, budynie

Produkty Wyróżnione:
- Galaretka Libella o smaku truskawkowym (Libella Sp. z o.o.)
- Kisiel Emix o smaku żurawinowym (PPH EMIX S.A)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Budyń o smaku śmietankowym z cukrem WINIARY (Nestlé Polska SA)

Opis: Budyń WINIARY o smaku śmietankowym z cukrem to doskonały deser nie tylko dla dzieci. Dzięki starannemu dobraniu proporcji wszystkich składników, w tym cukru, to słodka przekąska, którą można szybko i łatwo przygotować. Budyń WINIARY z cukrem to również idealny składnik kremów oraz doskonały dodatek do ciast i ciasteczek.

Kategoria:  Dania gotowe mokre w słoiku, kartonie

Produkty Wyróżnione:
- Fasolka po bretońsku (Krzętle Zakład Produkcji Spożywczej)
- Buraczki zasmażane babcine (Provitus Spółka Jawna)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Flaki zamojskie (Stoczek Sp. z o.o.)

Opis: Flaki zamojskie Stoczka wyróżnia tradycyjny smak oraz wysoka jakość, potwierdzona godłem Teraz Polska. Łączą w sobie wyśmienity, domowy smak z wygodą i szybkością przygotowania – wystarczy je tylko podgrzać. Przygotowywane są z wielką starannością, według tradycyjnej receptury, na bazie wyłącznie naturalnych składników. Zabezpieczone w temperaturze ponad 100°C, zachowują bogactwo wartości odżywczych. Ich smakiem zachwycą się najbardziej wymagający amatorzy tej potrawy.

Kategoria:  Dania gotowe mrożone

Produkty Wyróżnione:
- Paella Hiszpańskie danie gotowe (Frosta Polska Sp. z o.o.)
- Hortex Stimeria Warzywa po toskańsku z ryżem i kurczakiem (Polski Ogród Sp. zoo)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Pati Parts Garlic cząstki ziemniaka o smaku czosnkowym (Aviko Sp. z o.o.)

Opis: Czosnkowe cząstki ziemniaka po usmażeniu we frytownicy czy na patelni lub po upieczeniu w piekarniku zyskują doskonałą chrupkość i wspaniały smak. Mogą być nie tylko smacznym dodatkiem do tradycyjnych dań, ale także serwowaną z sosami apetyczną przekąską.

Kategoria:  Przetwory warzywne i owocowe (puszki, słoiki, kartony)

Produkty Wyróżnione:
- Koncentrat pomidorowy (ZPOW Dawtona)
- OLE! Suszone pomidory w oleju z ziołami (OKECHAMP S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Koncentrat pomidorowy Pudliszki (HJH Polska S.A)

Opis: Koncentrat pomidorowy Pudliszki to numer 1 w kategorii: średnioroczny udział wartościowy wynosi 41% (według Nielsena). Ma bardzo wysoką dystrybucję, szczególnie w lokalnych sklepach, w których konsumentki kupują podstawowe produkty. Niemal połowa polskich gospodyń najczęściej używa koncentratu Pudliszki (SMG/KRC OMNIBUS, 2010). Cenią go, bo wiedzą, że najważniejsze w zupie pomidorowej są kolor i prawdziwy, pomidorowy smak. Pudliszki to marka bliska konsumentom  - nie może jej zabraknąć w domu.

Kategoria:  Mrożone owoce i warzywa

Produkty Wyróżnione:
- Przysmaki Kuchcika Zupa Wiosenna 8-składnikowa (Iglotex S.A)
- Poltino Zupa brokułowa (HORTINO Zakład Przetwórstwa Owocowo-Warzywnego Leżajsk Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Szpinak siekany w kulkach (Bonduelle Polska S.A)

Opis: Szpinak siekany w kulkach Bonduelle to najwyższej jakości, starannie wyselekcjonowany, drobno siekany szpinak. Produkt oferowany jest w formie kulek, co ułatwia wygodne porcjowanie i pozwala w pełni cieszyć się jego wyjątkowym smakiem.

Kategoria:  Półprodukty, produkty do pieczenia ciast, bakalie

Produkty Wyróżnione:
- Masa makowa z bakaliami (HELIO S.A.)
- Migdał kruszony (z linii do ciast) (Bakalland S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Kasia – kostka do pieczenia, a także gotowania i smażenia (Unilever Polska S.A)

Opis: Kasia to produkt z długoletnią tradycją na polskim rynku, cieszący się opinią najbardziej znanej marki wśród kostek do pieczenia. Marka jest symbolem udanych, domowych wypieków, która wciąż inspiruje konsumentów do pieczenia dostarczając im pomysły i przepisy na proste i szybkie ciasta. Kasia to produkt wysokiej jakości, przeznaczony do pieczenia ciast, a także do gotowania i smażenia.

Kategoria:  Przyprawy i buliony

Produkty Wyróżnione:
- Kostka do mięs pieczeniowa Knorr (Unilever Polska S.A)
- Vegeta NATUR przyprawa warzywna do potraw (Podravka Polska Sp. z o. o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Rosół drobiowy WINIARY w kostkach (Nestlé Polska SA)

Opis: Rosół Drobiowy WINIARY to produkt obecny w niemal połowie polskich domów. Konsumentki doceniają jego intensywny drobiowo-warzywny smak, który umożliwia bardzo szerokie zastosowanie produktu przy przygotowaniu codziennych domowych potraw.

Kategoria:  Sosy, przyprawy mokre, fixy

Produkty Wyróżnione:
- Ketchup Pudliszki (HJH Polska S.A)
- Sos sałatkowy 2 w 1 Sałatka Cezar Knorr (Unilever Polska S.A)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Musztarda Sarepska Delikatesowa (Firma Roleski Sp. z o. o.)

Opis: Musztarda Sarepska – uznany standard przygotowany ze starannie dobranych ziaren czarnej i białej gorczycy. Jej charakterystyczny, lekko ostry smak został stworzony według tradycyjnej polskiej receptury. Silna nuta gorczycy wspaniale podkreśla smak mięs i potraw z grilla, dodając im wyrazistości i szlachetności.

Kategoria:  Mleko białe, mleka smakowe i zagęszczone

Produkty Wyróżnione:
- Spożywcze Mleko Polskie 3,2% 1 litr (SM „Mlekovita”)
- Mleko zagęszczone niesłodzone light z magnezem (SM w Gostyniu)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Zimne Mleko, butelka szklana 2% (ZUH ROBICO)

Opis:  ZIMNE MLEKO o zawartości 2% tłuszczu na 100 ml, to ,mleko kategorii „świeże”, ESL – (Extended Shelf Life – Wydłużony Okres Trwałości ) – to metoda produkcji polegająca na wydłużeniu terminu przydatności  produktu ponad okres, jaki gwarantuje tradycyjna pasteryzacja tego typu produktów dostępnych w sprzedaży. Produkt pasteryzowany w niskiej temperaturze (74°C), produkowany metodą mikrofiltracji, która bezpośrednio wpływa na walory smakowe produktu (czystość mleka w smaku oraz w zapachu), jedyne mleko w Polsce w szklanej butelce no pojemności 1l. 

Kategoria:  Napoje mleczne fermentowane – kefiry, jogurty, maślanki, koktajle

Produkty Wyróżnione:
- Kefir ROBICO (ZUH ROBICO)
- 7 Zbóż MEN Owocowy jogurt z ziarnami dyni i słonecznika (Bakoma Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Jovi Jogurt Pitny 0% Apetyczna Truskawka (Lactalis Polska Sp. z o. o.)

Opis: Jogurt pitny o smaku apetycznej truskawki to produkt o obniżonej zawartości tłuszczu (tylko 0,05%) bez dodatku cukru, odznaczający się pełnią smaku i aromatu.

Kategoria:  Desery mleczne, serki homogenizowane smakowe i naturalne, jogurty łyżeczkowe

Produkty Wyróżnione:
- Bakuś do kieszonki Serek o smaku waniliowym (Bakoma Sp. z o.o.)
- Serek homogenizowany MENU B 0% tłuszczu śliwka suszona (Spółdzielnia Mleczarska "MLEKOVITA")

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Zott Jogobella Owocowa Wyspa, wiśnia (Zott Polska Sp. z o. o)

Opis:  To, co wyróżnia jogurt Jogobella Owocowa Wyspa, to mnóstwo soczystych kawałków owoców otoczonych delikatnym kremowym jogurtem. Choć produkt ten istnieje na rynku od pół roku, cieszy się ogromnym uznaniem zarówno ze strony konsumentów, jak i handlowców. Cztery warianty jogurtu – z truskawkami, z brzoskwiniami, z wiśniami czy z jagodami – to prawdziwa rozkosz smaku, którą każdy konsument tworzy na swój sposób. Sprzedaż Jogobelli Owocowej Wyspy wspierana jest reklamą, m.in. w TV oraz innymi działaniami promocyjnymi.

Kategoria:  Sery białe, twarogi i serki kanapkowe, w tym topione

Produkty Wyróżnione:
- Serek wiejski (OSM we Włoszczowie)
- Turek Puszysty Śmietankowy Serek (Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Gouda Smaki Warzywa (Hochland Polska)

Opis: Gouda Smaki Warzywa - to idealny komponent kanapek, ale także dodatek do dań na ciepło oraz do dipów. Nowe opakowanie umożliwia bezpośrednie podgrzewanie w kuchence mikrofalowej.  Dzięki przeźroczystemu opakowaniu można bez otwierania zobaczyć produkt wraz z dodatkami.

Kategoria:  Sery żółte twarde i pleśniowe

Produkty Wyróżnione:
- Turek Camembert naturalny (Mleczarnia „Turek” Sp. z o.o.)
- Camembert Naturalny, ser pleśniowy President (Lactalis Polska Sp. z o. o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Radamer ser dojrzewający typu szwajcarsko-holenderskiego w plasterkach (SM SPOMLEK)

Opis: Pierwszy wyprodukowany w Polsce ser dojrzewający typu szwajcarsko-holenderskiego, o charakterystycznych oczkach wielkości dużej czereśni i delikatnym, słodko-orzechowym smaku. Swój niepowtarzalny smak Radamer zawdzięcza specjalnie opracowanej recepturze produkcji i odpowiednio dobranym warunkom przechowywania.

Kategoria:  Masło, margaryny, mixy

Produkty Wyróżnione:
- Margaryna Delma Extra z masłem (Unilever Polska S.A)
- Masło Extra 82% (OSM WART-MILK)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Smakowita De Luxe (Zakłady Tłuszczowe "Kruszwica" S.A.)

Opis: Smakowita jest najważniejszą marką w kategorii margaryn i miksów Zakładów Tłuszczowych „Kruszwica”. Unikalna receptura Smakowitej De Luxe została oparta na naturalnych olejach roślinnych, w tym oleju z prażonych nasion słonecznika i pszenicy.

Kategoria:  Oleje, oliwy

Produkty Wyróżnione:
- Olej Wielkopolski (Princes Polska)
- Monini oliwa z oliwek Extra Vergine Classico w sprayu (Monini Polska Sp. z o.o.)
- Olitalia Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia extra vergine (Index Food Sp. z o. o. Sp.k.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Basso” extra oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia Olio Extra Vergine Di Oliva (Italmex Warszawa Sp. z o.o.)

Opis: Włoska oliwa z oliwek Basso może poszczycić się ponad 100-letnią tradycją. Dzięki firmie Italmex Warszawa obecna jest na polskim rynku od ponad 10 lat. Oliwa z oliwek extra vergine to podstawa diety śródziemnomorskiej, której popularność rośnie w Polsce z roku na rok.

Kategoria:  Wędliny i przetwory mięsne

Produkty Wyróżnione:
- Kindziuk Surowa Wędzonka Długo Dojrzewająca (PMB SA)
- Szynka Podkomorzy z kością (Zakłady Mięsne PAMSO S.A)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Pasztet Delikatesowy Premium (Indykpol S.A)

Opis: Pasztet delikatesowy tworzy nową kategorię świeżych pasztetów Premium, konfekcjonowanych w nowoczesnych i praktycznych opakowaniach o wadze 110 g. Obok wersji podstawowej Indykpol oferuje także dodatkowe oryginalne smaki: z zielonym pieprzem oraz z żurawiną. To idealny produkt zarówno na codzienne posiłki, jak i na wyjątkowe okazje. Konsystencja umożliwia smarowanie i krojenie, a wysoka jakość pasztetu, estetyka i nowoczesność opakowania oraz uznany przez polskiego konsumenta smak powodują, że pasztet delikatesowy z powodzeniem można zaserwować gościom, czy zabrać do pracy.

Kategoria:  Ryby i przetwory rybne

Produkty Wyróżnione:
- Łosoś norweski – steki marynowane w ziołach, mrożone (Limito)
- Pescaburgery Burgery Surimi (PESCANOVA Polska Sp. Z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Filety z makreli w kremie pomidorowym Neptun (Wilbo SA)

Opis: Filety z makreli w kremie pomidorowym to idealna propozycja na smakowitą przekąskę uzupełniającą energię po wyczerpującym dniu. Delikatne, sprężyste filety z makreli oblane kremowym, pomidorowym sosem idealnie skomponują się np. z pełnoziarnistym pieczywem, rozłożone na liściu sałaty i oprószone świeżo mielonym pieprzem. Wystarczy dołączyć koktajlowy pomidor i rozsmakować się w tej apetycznej propozycji.

Kategoria:  Produkty Bio i Eko

Produkty Wyróżnione:
- Deserek GERBER BIO Jabłuszka w musie truskawkowo-bananowym (Nestlé Polska SA)
- Alpro Soya Light o smaku naturalnym z wapniem i witaminami (Sante A. Kowalski Sp. J.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Bazylia otarta BIO (Kotanyi Polonia)

Opis: Bazylia łącząca w sobie aromat goździków, pieprzu i mięty jest niezastąpiona w kuchni śródziemnomorskiej. Bazylia Kotányi poddawana szczególnemu procesowi  suszenia bogata jest w olejek eteryczny, który uwalnia się w trakcie przygotowywania potrawy równie intensywnie, jak w przypadku świeżej bazylii. Zastosowanie: smakuje wyśmienicie w wersji pikantnej w sosie pomidorowym, sosie bolognese, pizzy, zapiekance i sosie do sałatek.

Kategoria:  Produkty żywnościowe i napoje dla dzieci

Produkty Wyróżnione:
- Gerber 3 JUNIOR Mleko modyfikowane (Nestlé Polska SA)
- Paluszki rybne POPCORNowe (Pescanova Polska Sp. z o. o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Kubuś Play Marchew-malina-limetka - jabłko (MGD-GMW Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.)

Opis: Kubuś Play Marchew-malina-limetka-jabłko to produkt dla aktywnych dzieci. Jest w 100% naturalny, nie zawiera konserwantów ani sztucznych barwników. Jego rzadka konsystencja idealnie zaspokaja pragnienie, a dodatek limetki zapewnia świeże orzeźwienie i energię do zabawy. Wygodna butelka i nakrętka sprawiają, że może towarzyszyć dzieciom w każdej sytuacji. Pyszny smak Marchew-malina-limetka-jabłko jest uwielbiany przez dzieci.

Kategoria:  Czekolady i batony

Produkty Wyróżnione:
- Terravita Czekolada nadziewana miętowa (Eurovita Sp. z o. o.)
- Baton Maciek Adwokat XXL (Wawel S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Baton LION (Nestlé Polska SA)

Opis: Baton LION to pyszny, czekoladowy baton z ciągnącym się karmelem oraz chrupiącymi płatkami i waflem. Taka nietypowa kombinacja składników zamknięta jest w unikalnym najeżonym kształcie, podkreślającym charakter produktu. Baton LION dostarcza różnych doznań i jest tym, co młodzi konsumenci uwielbiają najbardziej. Po renowacji produkt jeszcze chętniej jest wybierany przez użytkowników, którzy doceniają niepowtarzalny smak i charakter marki.

Kategoria:  Praliny, bombonierki, czekoladki

Produkty Wyróżnione:
- Galaretka Mella w czekoladzie o smaku pomarańczowym (Jutrzenka Colian Sp. z o.o.)
- Bombonierka Bon Ton Serca (PWC Odra SA)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Michałki Zamkowe białe (Wawel S.A.)

Opis: Michałki zamkowe białe to nowa odsłona klasycznych, uwielbianych od lat Michałków zamkowych.  Połączenie mleka i bogactwa orzechów zaskakuje nową nutą smakową, a tradycji nadaje nowego wymiaru.

Kategoria:  Słodycze, ciastka, wafle, pierniki

Produkty Wyróżnione:
- Chupa Chups XXL Trio (lizak) (Perfetti Van Melle Polska Sp. z o.o.)
- Żelki Zozole Rainbow (ZPC Mieszko SA)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Paluszki z galaretką pomarańczową w czekoladzie Krakuski (Bahlsen Sp. z o.o.)

Opis: Krakuski Paluszki z galaretką w czekoladzie to połączenie ciasteczka z aromatyczną galaretką, oblane gęstą, pyszną czekoladą. Dostępne w trzech najpopularniejszych smakach: pomarańczowym, wiśniowym oraz malinowym.

Kategoria:  Słone przekąski

Produkty Wyróżnione:
- Beskidzkie juniorki z kokosem („AKSAM” Sp. z o.o. Sp. K.)
- AROMAT – orzeszki ziemne solone (Aromat Snack Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Krakersy sezamowe (Rarytas Sp. z o. o.)

Opis: Krakersy sezamowe produkowane są wyłącznie na bazie naturalnych składników bez sztucznych barwników i konserwantów.

Kategoria:  Produkty impulsowe i artykuły OTC

Produkty Wyróżnione:
- Mentos guma do żucia Red Fruit w torebce (Perfetti Van Melle Polska Sp. z o.o.)
- BAKALLAND UP! Z orzeszkami w czekoladzie, z ananasem kandyzowanym I żurawiną (Bakalland S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Orbit Spearmint 10 drażetek (Wrigley Poland Sp. z o.o.)

Opis: Bezcukrowa guma do żucia Orbit Spearmint o smaku łagodnej mięty – najpopularniejsza marka Orbit wśród słodyczy impulsowych: dodatkowo, jak wszystkie produkty Orbit pomaga w utrzymaniu higieny jamy ustnej. Guma Orbit spożywana po jedzeniu i piciu sprawia, że poziom ph w ustach podnosi się, a to oznacza, że żeby mnie są narażone na potencjalną demineralizację. Zatem po Orbit możemy sięgać zarówno wtedy, gdy nie mamy możliwości umycia zębów, ale również, kiedy chcemy po prostu cieszyć się doskonałym smakiem. Produkty Orbit wspierane się intensywną reklamą telewizyjną oraz atrakcyjnymi materiałami POS.

Kategoria:  Wyroby tytoniowe

Produkty Wyróżnione:
- Viceroy S-Line 24 (British American Tobacco Polska Trading Sp. z o.o)
- Mehari’s Filter Sweet Orient (Tobacco Trading International Poland Sp. z o. o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Route 66 Blue 100’s (Imperial Tabacco Polska S.A)

Opis: W marcu 2010 roku rodzina papierosów Route 66 wzbogaciła się o nowy wariant – Route 66 100’s Blue. O atrakcyjności tej oferty świadczy przede wszystkim format papierosów – 100 mm. Dowodem sukcesu Route 66 100’s na rynku jest nieustannie rosnący udział w rynku papierosów – 1,2% udziału rynkowego zaledwie trzy miesiące po wprowadzeniu i 1,4%, obecnie, co stanowi aż 18,9% udziału rynkowego całej rodziny Route 66. Opinie detalistów oraz konsumentów potwierdzają dobrą jakość amerykańskiej marki, jak i atrakcyjną cenę papierosów. 

Kategoria:  Wina, wina musujące i szampany

Produkty Wyróżnione:
- Martini Prosecco (BACARDI-MARTINI Polska)
- Afrodite (VINPOL Sp. z o.o. Grupa Henkell & Co)


Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Carlo Rossi Rose (CEDC International Sp. z o.o.)

Opis: Rześkie i aromatyczne półwytrawne wino różowe, na każdą okazję.
Temperatura podawania: 11°C - 12°C.

Kategoria:  Wódki czyste, kolorowe i smakowe

Produkty Wyróżnione:
- Krupnik Premium Vodka (Sobieski Sp. z o.o.)
- Żubrówka Biała Wódka (Grupa CEDC - Polmos Białystok S.A)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Wódka Żołądkowa Gorzka (Stock Polska)

Opis: Wódka Żołądkowa Gorzka jest flagową marką lubelskiej fabryki i liderem na rynku wódek gatunkowych. Zdobywca wielu prestiżowych nagród w międzynarodowych konkursach. Trunek sporządzony na bazie ponad 200 ziół jest produktem półsłodkim, o lekko gorzkawym smaku. To prawdziwa ikona i doskonale znana marka. Swoich fanów ma zarówno wśród studentów, jak i konsumentów pamiętających jej początki sięgające 1950 roku. Ta sama niezmienna od lat receptura i dbałość o składniki gwarantują jej ogromną popularność.

Kategoria:  Gin, whisky, koniak, brandy, rum, likier

Produkty Wyróżnione:
- Advocaat (Śląska Wytwórnia Wódek Gatunkowych POLMOS S.A.)
- Grant’s 12 (CEDC International Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Gin Lubuski (VINPOL Sp. z o.o. Grupa Henkell & Co)

Opis: Produkt wytwarzany na bazie naturalnych składników z wykorzystaniem surowców pochodzących z ziemi lubuskiej. Destylowany ze spirytusu zbożowego z udziałem owoców jałowca i mieszanki specjalnie dobranych ziół. Produkt eksportowany jest m.in. do Niemiec, do Estonii, na Łotwę i Białoruś. Gin Lubuski obecny jest w wielu międzynarodowych sieciach sprzedaży, dostępny przez wszystkie kanały dystrybucyjne. Produkt wspierany przez działania marketingowe i PR oraz akcje promocyjne. Marka Gin Lubuski posiada własną stronę internetową www.ginlubuski.pl. Nagrody i wyróżnienia dla marki Gin Lubuski – uznanie wśród czytelników czasopisma Rynków Alkoholowych jako Najlepszy Produkt Roku 2008 w kategorii wyroby spirytusowe krajowe. Zdobywca nagrody w IX edycji Konsumenckiego Konkursu Jakości Produktów – Najlepsze w Polsce – The Best In Poland. Laureat prestiżowego wyróżnienia – znaku Poznaj Dobrą Żywność, przyznawany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Kategoria:  Wermuty

Produkty Wyróżnione:
- Martini Rosato (BACARDI-MARTINI Polska)
- Totino Bianco (VINPOL Sp. z o.o. Grupa Henkell & Co)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Cinzano Bianco (CEDC International Sp. z o.o.)

Opis: Cinzano od ponad 250 lat dostarcza konsumentom to, co najlepsze – starannie dobrane winogrona, zioła i przyprawy rosnące wyłącznie i podnóżu Alp, w słynącym z aromatycznych upraw regionie Piemont. Wszystko to połączone z dbałością o każdy szczegół składa się na doskonały produkt finalny – oryginalny włoski wermut.  Cinzano Bianco to delikatny, słodki wermut, który jest wyśmienitą propozycją dla wszystkich ceniących relaks w towarzystwie prawdziwych przyjaciół.

Kategoria:  Piwa

Produkty Wyróżnione:
- Tatra Jasne Pełne (Grupa Żywiec SA)
- Perła Chmielowa (Perła-Browary Lubelskie S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Żubr (Kompania Piwowarska S.A.)

Opis: Żubr pochodzi z Puszczy Białowieskiej, miejsca które charakteryzuje piękna przyroda,  nieskażona ludzką ingerencją. To naturalne środowisko „króla puszczy” znajduje odzwierciedlenie w wartościach produktowych piwa Żubr. Prawdziwie pełny smak zapewnia naturalne połączenie słodu karmelowego, łagodnej goryczy i podwyższonej zawartości alkoholu. Smak Żubra jest bardzo dobrze oceniany w ślepych testach. Walory smakowe flagowego produktu Kompanii Piwowarskiej były wielokrotnie doceniane. Ostatnim dużym sukcesem Żubra jest najwyższa nota (10/10 punktów) w historii panelu degustacyjnego SABMiller (rok 2010, Budapeszt).

Kategoria:  Artykuły do depilacji i golenia

Produkty Wyróżnione:
- STR8 Original Płyn po goleniu (Sarantis Polska S.A.)
- Perfecta Epilady cukrowy wosk w plastrach do depilacji twarzy (Dax Cosmetics Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Xtreme3, jednoczęściówka Wilkinson (Energizer Group Polska Sp. z o.o.)

Opis: Najlepsza jednoczęściówka Wilkinson to: 3 elastyczne ostrza na ruchomej główce umożliwiające dokładne golenie, 2 paski nawilżające wzbogacone w aloes i witaminę E zapewniające poczucie nawilżenia i komfortu, lekka rączka z gumowanym uchwytem zapewniająca stabilne i pewne golenie. Maszynka jednoczęściowa Xtreme3 dostępna w 3 odmianach: Comfort Plus, Sensitive, Active.

Kategoria:  Artykuły higieniczne dla kobiet i mężczyzn

Produkty Wyróżnione:
- Mydło w płynie Luksja Creamy Rose Petal & Milk Proteins (PZ Cussons Polska S.A.)
- Mola Shades of Mind Chusteczki higieniczne (Metsa Tissue Poland Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: wkładki Bella Panty Aroma Fresh (Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych S.A.)

Opis: Ultracienkie wkładki z serii Bella Panty Aroma to doskonały wariant dla kobiet pragnących otrzymywać „więcej za mniej”. Wkładki te są oddychające, mają tylko 1 mm grubości, idealnie dopasowują się do ciała! Wkładki Bella Panty Fresh o delikatnym kwiatowym zapachu, inspirowanym naturą, to idealna propozycja dla młodych, dynamicznych i aktywnych kobiet, ceniących swoją indywidualność.

Kategoria:  Artykuły i kosmetyki pielęgnacyjne, dezodoranty i antyperspiranty

Produkty Wyróżnione:
- EVITTE Liftingujący krem na dzień (Soraya S.A)
- BIAŁY JELEŃ Hipoalergiczne mydło naturalne (Przedsiębiorstwo Chemii Gospodarczej "POLLENA" Spółka Akcyjna)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Dove VisibleCare Renewing (Unilever Polska S.A)

Opis: Dove VisibleCare Renewing kremowy żel pod prysznic dba o odpowiednie odżywienie i nawilżenie skóry. Żel powstał w oparciu o technologię NutriumMoisture™ która dostarcza skórze składników nawilżających. W efekcie skóra jest odpowiednio nawilżona i zregenerowana.

Kategoria:  Produkty i artykuły do pielęgnacji dzieci

Produkty Wyróżnione:
- Szampon Bambi d-Panthenol (Katowickie Zakłady Chemii Gospodarczej Pollena - Savona Sp. z o.o.)
- Pieluszki Bella Baby Happy 3D Flexi (Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: BOBINI Mała Księżniczka (Global Cosmed Group Sp. z o.o. Sp. K.)

Opis: Szampon i płyn do kąpieli Mała Księżniczka Bobini to magiczny produkt dla małych dziewczynek. Pachnąca egzotycznymi owocami piana łagodnie myje delikatną skórę, nadaje włosom puszystość i nie drażni oczu. Włosy są odżywione i łatwo się rozczesują. Skóra jest nawilżona, a wyciąg z rumianku łagodzi jej podrażnienia.

Kategoria:  Szampony

Produkty Wyróżnione:
- Szampon Familijny Biały (Katowickie Zakłady Chemii Gospodarczej Pollena - Savona Sp. z o.o.)
- BARWA ZIOŁOWA szampon pokrzywowy (Barwa Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Dove Intense Repair (Unilever Polska S.A)

Opis: Szampon do włosów Dove Intense Repair został stworzony z myślą o włosach zniszczonych. Szampon zawiera Micro Moisture Serum, które chroni i wzmacnia włosy od cebulek aż po końce oraz Fibre Actives, które wnikają w głąb włosów odbudowując je od środka. Pomaga w odbudowie włosów, zapobiega ich łamaniu i rozdwajaniu się końcówek.

Kategoria:  Uniwersalne artykuły i środki czystości

Produkty Wyróżnione:
- Płyn do czyszczenia zmywarki Calgonit – finish (Reckitt Benckiser Poland S.A.)
- Sidolux do mycia uniwersalnego mydło marsylskie (LAKMA Strefa Sp. z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Clin Windows & Glass Citrus (Henkel Polska Sp.z o.o)

Opis: Clin Windows&Glass Citrus gwarantuje idealną czystość i połysk bez polerowania. Dzięki zawartości specjalnie dobranych substancji czyszczących pozwala bardzo łatwo usunąć brud z szyb, ram i parapetów. Ze względu na zawartość alkoholu szyby szybciej schną, przez co nie dochodzi do powstawania smug i zacieków. Dodatkowo Clin Windows&Glass Citrus pozostawia świeży cytrynowy zapach.

Kategoria:  Płyny i żele do mycia naczyń

Produkty Wyróżnione:
- Fairy Płyn do mycia naczyń granat i czerwona pomarańcza (Procter and Gamble DS Polska Sp. z o.o.)
- Pur Max Gel Lemon (Henkel Polska Sp.z o.o.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Ludwik płyn do mycia naczyń miętowy (Inco-Veritas S.A.)

Opis: Ludwik wnosi nową jakość do polskich kuchni, nie tylko bezwzględnie walczy z tłuszczem, ale również zapewnia ochronę i pielęgnację dłoni – ma neutralne pH. Ludwik płyn do mycia naczyń o zapachu miętowym zawiera wyciąg z aloesu. Wyciągi z roślin zostały skomponowane tak, aby przy zachowaniu skuteczności, także dodatkowo pielęgnować dłonie. Nowa receptura została również wzbogacona kompleksem witamin A, E, F, H, mającym działanie ochronne i odżywcze dla skóry rąk. Konsument ma pewność, że naczynia umyte płynem Ludwik będą krystalicznie czyste i lśniące. Ludwik jest przyjazny dla środowiska  - ulega biodegradacji.

Kategoria:  Specjalistyczne środki czystości

Produkty Wyróżnione:
- Bref Tornado Gel Ocean (Henkel Polska Sp.z o.o)
- Ludwik mleczko do czyszczenia łazienki (Inco-Veritas S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Calgon proszek (Reckitt Benckiser Poland S.A.)

Opis: Calgon to środek zmiękczający wodę do stosowania w pralkach podczas każdego prania. Calgon, zmiękczając wodę, chroni pralkę przed uszkodzeniami i zwiększa wydajność proszku do prania. Calgon oszczędza energię, ponieważ nie pokryta kamieniem grzałka znacznie szybciej ogrzewa wodę do żądanej temperatury. Ponadto, sprawia, że pranie jest czystsze i nie szarzeje, bo nie osadza się na nim kamień.

Kategoria:  Środki do prania i płukania

Produkty Wyróżnione:
- "K" kwiatowy Płyn do płukania tkanin (Katowickie Zakłady Chemii Gospodarczej Pollena Savona Sp. z o.o.)
- "E" Relax Koncentrat do płukania tkanin (PZ Cussons Polska S.A.)

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: BIL SOFT płyn do prania tkanin delikatnych kwiatowy (Libella Sp. z o.o.)

Opis: BIL SOFT to płyn przeznaczony do prania ręcznego tkanin delikatnych, które wymagają szczególnej pielęgnacji. Idealny dla jedwabiu, wełny, cieniutkiej bawełny, a także tkanin syntetycznych i mieszanych. BIL Soft z łatwością usuwa zabrudzenia, chroniąc przy tym strukturę tkanin i ich kolory. Specjalnie opracowana formuła LAN-soft wzbogacona lanoliną chroni najdelikatniejsze włókna, zapewniając im miękkość i puszystość oraz pozostawiając na wypranej tkaninie długotrwały, delikatny, kwiatowy zapach. Łagodny dla skóry rąk. Do stosowania również w pralkach automatycznych w specjalnym programie do tkanin delikatnych.

Kategoria:  Nagroda: „Super Produkt 2011”

Super Produkt - jest to produkt, który otrzymał największą liczbę głosów spośród wszystkich zgłoszonych do Konkursu produktów w 51 kategoriach.

Zwycięzcą w kategorii Super Produkt 2011 została – Herbata Lipton Yellow Label (Unilever Polska SA)

Przyznana nagroda świadczy o wyjątkowej popularności Herbaty Lipton Yellow Label wśród Kupców Polskich, a co za tym idzie wśród - polskich konsumentów.


Usługi i wsparcie handlu detalicznego


Kategoria: Bank przyjazny Kupcom

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Polbank EFG Eurobank Ergasias S.A. Oddział w Polsce – za „Pakiet Partner PLUS”

Opis:  Polbank EFG jako jedyna instytucja sektora bankowego w Polsce oferuje unikatowy na rynku pakiet partnerPLUS – połączenie akceptacji kart płatniczych z usługami bankowymi. Pakiet pozwala firmom handlowym zwiększyć obroty i istotnie wpływa na ich konkurencyjność. Mogą one zyskać na odsetkach i zwiększyć płynność finansową – środki z transakcji na terminalu rozliczane są już następnego dnia i trafiają szybko na wysokooprocentowane konto. Pakiet umożliwia realne obniżenie kosztów dzięki premii z tytułu utrzymania depozytów i otwarcia Linii Bieżącej, która zapewnia też stały dostęp do kredytu.

Kategoria: Samochód Kupca

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Mercedes Vito 113 CDI Furgon, Mercedes-Benz Polska

Opis:  Vito Furgon jest udoskonaloną wersją swego poprzednika. 4-cylindrowy silnik CDI i pakiet wydajnościowy BlueEFFICIENCY łączą tak istotną dla samochodów dostawczych wydajność wraz z ekonomią. Dużą ładowność zapewnia kilka wariantów przestrzeni ładunkowej. Ścianka działowa i płaska podłoga z uchwytami zabezpieczają towar. Dzięki napędowi 4x4 Vito uzyskało lepszą przyczepność  na drodze; do tego zaś dochodzi charakterystyczna dla Mercedesa żywotność i niezawodność.

Kategoria:  Operator sieci komórkowej

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.

Opis:  Polska Telefonia Cyfrowa od początku swojego istnienia w znaczący sposób przyczynia się do rozwoju polskiego rynku telekomunikacyjnego przez wprowadzanie i udostępnianie klientom najbardziej zaawansowanych technologii i usług. PTC, jako pierwszy polski operator, wprowadziła na rynek m.in. szybką pakietową transmisję danych GPRS, zademonstrowała technologię UMTS i video-rozmowy przy użyciu telefonu komórkowego, udostępniła klientom technologię HSDPA umożliwiającą bezprzewodową szerokopasmową transmisje danych.

Kategoria: Hurtownia Cash & Carry

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: Makro Cash and Carry Polska S.A.

Opis: MAKRO jest częścią METRO Group, jednego z największych na świecie koncernów handlowych, oferuje swoim Klientom produkty najwyższej jakości po możliwie najniższych cenach. Jest najnowocześniejszą, samoobsługową hurtownią dla przedsiębiorców i ludzi biznesu. Pierwsza hala MAKRO w naszym kraju powstała w 1994 roku. Od tego czasu dynamicznie pojawiały się kolejne. Do tej pory wybudowano już 29 hal MAKRO w całej Polsce.

Kategoria:   Lider dystrybucji FMCG

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon: TRADIS Spółka z o.o.

Opis: Tradis Sp. z o.o. jest ogólnopolską spółką prowadzącą dystrybucję artykułów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych. Tradis jest podmiotem integrującym segment dystrybucji Grupy Handlowej Emperia i należy do grona największych firm w branży handlowej w Polsce. Tradis to połączenie doświadczeń spółek dystrybucyjnych, zdobytych w trakcie wieloletniej działalności w handlu artykułami FMCG. Jest wiarygodnym i solidnym partnerem skutecznie wspierającym rozwój przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną w sektorze FMCG.

Kategoria:   Wsparcie sprzedaży

Pierwsze miejsce i Złoty Paragon otrzymuje: firma InsERT S.A. – za oprogramowanie Subiekt GT
Opis: Subiekt GT – system sprzedaży wspomagający całościową obsługę działu handlowego, sklepu, punktu usługowego itp. Umożliwia wystawianie wszystkich dokumentów handlowych i magazynowych. Współpracuje z większością dostępnych w Polsce urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych). Dzięki zastosowanym technologiom, bogatej funkcjonalności, prostej i intuicyjnej obsłudze Subiekt GT to najczęściej w Polsce wybierany program do wspomagania sprzedaży.

Nagrody Specjalne


Kolegium redakcyjne miesięcznika HURT i DETAL przyznało ponadto statuetki „Złoty Paragon 2011” w 4 dodatkowych kategoriach:

Kategoria:   Wydarzenie w branży FMCG

Złoty Paragon dla: EUROCASH S.A.

Nagroda przyznana za budowanie bezpieczeństwa funkcjonowania niezależnych sklepów detalicznych w Polsce – przez stworzenie największej firmy dystrybucyjnej na polskim rynku.

Kategoria:   Firma najbardziej odpowiedzialna społecznie

Złoty Paragon dla: Coca-Cola HBC Polska

Według kolegium redakcyjnego, to właśnie Coca-Cola HBC Polska w sposób ponadprzeciętny realizuje strategię biznesową łącząc działania CSR z podstawową sferą działalności, a podejmowane przez nią przedsięwzięcia CSR mają charakter zaplanowany, systemowy oraz innowacyjny.

Kategoria:   Najlepszy Organizator Targów Spożywczych za granicą

Złoty Paragon dla: MAXPOL Spółka z o.o.

Firma Maxpol już 20 lat poprzez profesjonalną organizację targów zagranicznych pomaga polskim przedsiębiorcom w promocji ich produktów. Motto firmy Maxpol brzmi: „Zadowolenie naszych Klientów - to nasza dewiza”. Redakcja miesięcznika HURT i DETAL potwierdza, że motto firmy Maxpol nie jest jedynie sloganem, a stanowi rzeczywistą wizytówkę firmy na rynku.

Kategoria:   Promocja polskiej żywności za granicą

Złoty Paragon otrzymuje: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Redakcja miesięcznika „HURT i DETAL” honoruje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi za organizację i aktywną promocję polskich produktów poprzez Program „Poznaj Dobrą Żywność”. To dzięki temu programowi osoby związane z rynkiem spożywczym i konsumenci za granicą, mogą docenić wyśmienity smak oraz wysoką jakość polskiej żywności. To m.in. dzięki Programowi „Poznaj Dobrą Żywność” (Discover Great Food) polskie produkty spożywcze mają łatwiejszy dostęp do konsumenta za granicą.

tagi: ZŁOTY PARAGON, ZŁOTE PARAGONY, hurt i detal, fischer trading group, gala,

Czytaj również