Organizatorem konkursu jest miesięcznik Hurt & Detal - jedno z najbardziej znaczących na rynku prasy branżowej, ogólnopolskie pismo FMCG.
Konkurs odbywa sie w cyklu rocznym. Pierwsza edycja konkursu odbyła się w maju 2011 roku.
"Złoty Paragon" - to wyróżnienie przyznawane przez właścicieli i kierowników sklepów spożywczo-przemysłowych z całej Polski, a jednoczesnie czytelników miesięcznika Hurt & Detal.
Konkurs wyłania te produkty i usługi, które w sposób szczególny wpływają na rozwój handlu detalicznego Polsce i przynoszą Kupcom największe dochody.
Produkty i usługi związane z rynkiem FMCG zgłaszane są do konkursu drogą elektroniczną poprzez specjalnie przygotowaną aplikację. Zgłoszenia są bezpłatne.
Konkurs przebiega pod nadzorem Instytutu Badawczego KANTAR.
Rywalizacja o Złote Paragony przebiega w następujących etapach:
tagi: złoty paragon , nagroda kupców polskich , wyróżnienie , fmcg , statuetka , teatr kamienica ,